Tahereh Mafi : Ne érints #1

14:07

Már az idejét se tudom, mikor is vettem ezt a könyvet. Nagyon sokáig csak a könyvespolcomon állt, igaz többször levettem és belelapoztam, de csak most kezdtem neki. Már tudom, hogy hiba volt eddig halogatni ezt a könyvet, mert egyszerűen fantasztikus, és az első pillanattól kezdve imádtam.

Meg vagyok átkozva.
Tehetségem van.

Szörnyeteg vagyok.
Emberfeletti vagyok.

Érintésem halálos.
Érintésem erő.

A fegyverük vagyok.
Nem hagyom magam.
Senki sem tudja, miért végzetes Juliette érintése, de a Regeneráció kormányának tervei vannak vele. És terveik között szerepel, hogy fegyverként használják a lányt. De Juliette-nek is megvannak a maga tervei. Soha életében nem volt szabad, ám végre felfedezi magában az erőt, hogy visszavágjon. És megtalálja a jövőt az egyetlen fiúval, akiről azt hitte, örökre elvesztette.
Tahereh Mafi delejes erejű első regényében egy emberfeletti erővel rendelkező lány egy hatalmi játszma közepén találja magát egy szánalmas világban, mely tele van vérpezsdítő szerelemmel, kábító gonoszsággal és a jövőt meghatározó választásokkal.
Idézetek:
Teste melege jobban melegít, mint a takaró valaha. Ízületeimben valami akut vággyal fáj, kétségbeesett szükséggel, amit nem engedhetek meg. Érints meg.”
„Mindig csodáltam az esőcseppeket. Csodálom, hogy mindig lefelé esnek, megbotlanak saját lábukban, elfelejtenek ejtőernyőt venni, és csak úgy leugranak az égből a bizonytalan cél felé. Ez olyan, mint amikor az ember kiüríti a zsebeit a földre, és nem igazán érdekli, hova esnek a tárgyak, mintha nem érdekelné, hogy az esőcseppek szétloccsannak, ha földet érnek, hogy ami a padlóra esik, széthullik, hogy az emberek átkozzák a napot, amikor a cseppek kopogni mernek az ajtóikon. Esőcsepp vagyok.”
„A szerelmes lányok mindig olyasmit mondanak, hogy a szerelem olyan érzés, mintha áram járná át az ember testét, de úgy tűnik, a valóságban senki sem szereti, ha áramütés éri.”
„Embernek érzem magamat. Mintha ténylég része lehetnék ennek a világnak. Mintha nem kéne szörnynek lennem. Lehet, hogy nem vagyok szörny. 
Lehet, hogy változnak a dolgok.”



Van ebben a könyvben valami, ami az első pillanattól kezdve magával ragadja az olvasót. Persze a legelső, amit meglátsz a csodálatos borító, amelyről nem tudod levenni a szemed és igyekszel minden apró részletet megfigyelni rajta. Talán a könyv egyedisége az, ami teljesen elnyerte a tetszésem, illetve a történet indítása  is olyan erősre sikerült, hogy utána egyszerűen nem tudtam lerakni a kezemből és szerettem volna minden homályos foltot felfedni és rájönni, hogy mit is akar ezzel a történettel kifejezni az írónő.

Juliette egy igazán összetett és érdekes karakter. A monológszerű és sokszor meghökkentő módon kifejezett gondolatait imádtam. Áthúzott részek, megszakított, sokszor zavaros mondatok, számomra nagyon meglepőek voltak, de ezért szerettem annyira. Kicsit úgy éreztem, mintha Juliette naplójának részleteit olvastuk volna, ezzel biztosítva az olvasót arra, hogy teljes mértékben bele lásson a gondolataiba. Vele együtt élhetjük meg a kétségeket, az örökös bizonytalanságot, amit a jövő jelképez Juliette számára. Adam szintén olyan karakter, aki felkelti az olvasó érdeklődését. Mindez annak köszönhető, hogy az írónő remekül bánik a szereplőkkel és olyan árnyaltan mutatja be őket, hogy csak egy idő után tudod igazán megismerni, mit is képviselnek. Adam úgy gondolom minden női olvasó szívét elrabolja, hiszen tökéletes külső, egy érző és gondoskodó belsőt takar. Nem csodálom, hogy Juliette se tud ellenállni neki.

A világ, amit megteremt az írónő szintén olyan, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül. Egyedi, veszélyes és izgalmakkal teli. Rengeteg titokból és homályos képből épül fel ez a különleges világ, amelyben semmi sem az, aminek látszik. Kíváncsian várom, hogy a következő részekben, hogyan fog a történet kibontakozni, és mivel kell szembenéznie a szereplőinknek. A könyvben mindezek mellett olyan szenvedély izzik és olyan érzelmek bontakoznak ki, hogy te is át akarod élni mindezt. Eleinte furcsálltam, hogy Juliette és Adam között olyan hamar fellángol a szenvedély és a szerelem, de ahogy lassacskán összeáll a kép, rájössz, hogy ők mindig is összetartoztak és kettőjüknek lesz csak igazán erejük legyőzni az ellenséget és megteremteni egy új és jobb világot.

Szenvedélyes, érzelmes, egyedi és izgalmas. Minden, ami egy tökéletes könyvhöz kell. Nagyon sok történetet olvastam már, de már az első oldaltól tudtam, hogy ez más lesz, és nem véletlen, hogy a kedvenceim közé került. Ajánlom mindenkinek, akik szeretik a romantikus könyveket, amelyek egy igazán egyedi világban játszódnak, egy igazán különleges szereplővel.

Értékelésem:


You Might Also Like

0 megjegyzés